Vine a conèixer Google Apps: la solució cloud pel teu negoci
Com pot la meva empresa augmentar vendes gràcies a internet?
Com escollir un Crm Cloud
5 aspectes a tenir en compte a l’hora de triar un CRM Cloud
Quan decidim seleccionar un programari CRM cloud és perquè essencialment busquem:
- Vendre més facilitant el treball del nostre departament de vendes, màrqueting i serveis.
- Pel fet de ser cloud, no preocupar-se d’instal·lar programari en els nostres ordinadors, adquirir servidors, llicència de bases de dades, back-ups i més accedir a nivells màxims de seguretat en l’emmagatzematge de les nostres dades.
A continuació et presentem els 5 aspectes que has de tenir en compte en escollir una solució cloud:
1.Possibilitats de personalització:
Cloud no vol dir cafè per a tothom. Certament amb una solució 100% cloud (multitenant) et beneficies que la infraestructura és compartida per molts usuaris el que redunda en economies d’escala que et permeten accedir a una infraestructura tecnològica de primer nivell amb mínim cost i màxima seguretat; però, això no vol dir que no puguis adaptar la solució a les teves necessitats per això mira al CRM Cloud que avaluïs que puguis fàcilment:
- Introduir camps addicionals de qualsevol tipus i usar-los en els informes.
- Configura la fitxa de clients, proveïdors, oportunitats de vendes, productes i empleats.
- Personalitzar processos de vendes, màrqueting, servei d’atenció al client, reclamacions, etc.
- Generar tu mateix informes poden filtrar tant pels camps estàndard del sistema com per qualsevol altre camp que hagis personalitzat.
2.Funcionalitat:
Tasques / processos / fluxos de treball.
Per tasques ens referim a gestionar procediments (BPM) Si el teu CRM Cloud té inclòs la possibilitat que creus teus propis procediments no només per vendes sinó per a qualsevol departament de l’empresa, tindràs importants increments d’eficàcia i eficiència.
La gestió de tasques és important en tots els departaments. En vendes ajudarà a saber fàcilment quines accions s’han dut a terme i estan pendents en cada client, qui és el responsable, quan etc. A més a partir d’aquestes tasques els comercials de podran gestionar la seva planificació i generar alarmes amb avisos d’accions a realitzar en una data i hora determinades.
D’altra banda, els processos de facilitar la integració del departament comercial amb el departament de logística / serveis i administració reduint d’aquesta forma les possibilitats d’error, ajudant a millorar la satisfacció dels clients i facilitant la feina als treballadors.
Gestió documental no parlem d’una carpeta que actua com a mer repositori d’arxius. El que busquem en un CRM cloud pel que fa als documents és que aquests es trobin fàcilment accessibles des de la fitxa del client, l’empleat, del producte o servei del que estiguem tractant i / o des de la tasca o procés al que faci referència.
Ha de comptar amb un motor de recerca de documents i ha de comptar amb controls de seguretat: qui pot llegir quins documents i controls d’edició: qui pot editar quins documents.
Altres funcionalitats com a mur de notícies, gestió de comunicacions internes, intranet, RRHH faran que el CRM cloud es converteixi en una completa solució col·laborativa el facilitarà encara més incrementar vendes i ser més eficient.
3.Servei i idioma suport i documentació:
És important que el servei inclogui suport telefònic (millor que no sigui un 902 o un altre número del qual desconeixes la seva tarifa) i si el teu idioma és espanyol i no parles perfectament anglès assegura’t que tinguis suport tècnic en espanyol ; és important que verifiquis que no només el programa està en espanyol, sinó que també tens disponible el suport tècnic, els manuals, l’ajuda online i en el seu cas els vídeos formatius en l’idioma de Cervantes.
És habitual trobar-te amb productes que diuen que si estan en espanyol però és només el programari i no tots els elements que han d’acompanyar en el servei al client.
4. CRM cloud = pagament per ús:
És a dir, periòdicament pagaràs una quota per l’ús del sistema. És important que comprovis la periodicitat de la quota. De vegades el preu ve indicat com una quota mensual però no obstant això el pagament és anual. Hi ha fabricants que et permetran fer pagament mensual o anual amb algun tipus de descompte, per tant ets tu qui decideix.
Comprova també si existeix o no una obligació de permanència durant un període determinat i en el cas que necessitis cancel·lar la subscripció total o parcialment, que el procés sigui clar i senzill.
5.CRM cloud 100% o producte vell que es comercialitza ara en mode SaaS (pagament per ús).
Al mercat et trobaràs amb productes moderns que han estat creats pensant en la tecnologia cloud i model de negoci pagament per ús i vells productes que davant el canvi que està suposant el món cloud agafen el seu vell programari CRM i el posen en un hosting en servidors virtualitzats sense haver fet cap inversió real per aportar valor al client en el món cloud.
Les aplicacions CRM modernes desenvolupades pensant en el món cloud, entre altres coses seran substancialment més fàcils d’utilitzar ja que han estat concebudes pensant en aquest entorn i model de negoci.
Un programari vell ja es recomana utilitzar en la teva oficina, el posis en el núvol o al ciberespai seguirà sent vell i amb les deficiències pròpies de la tecnologia i model de negoci (llicències, manteniment i consultoria) amb què va ser concebut.
Pel que fa a la importància del cloud, és interessant llegir el post d’forbes -Why the cloud just might be the most Disruptive technology ever-
Un bon CRM cloud tindrà resultats positius en la teva organització aportant els següents avantatges:
- Increment de vendes en facilitar la tasca dels teus venedors.
- Millor gestió de les teves oportunitats de venda.
- Facilitat per centrar-te en els clients que et aporten més valor en veure clarament la càrrega de treball que et genera cada un.
- Ser més eficient al connectar vendes, serveis i administració mitjançant processos.
- Organitzar els teus documents de manera fàcil i segur.
- Millorar la teva servei d’atenció al client mitjançant tasques i alarmes.
Com a client avui tens al teu abast diferents possibilitats en el mercat fins i tot algunes d’elles a preus molt competitius. Beneficia’t del canvi que està vivint la indústria del programari de gestió amb un bon CRM Cloud. Un exemple de CRM Cloud és Zoho CRM, del qual HST és distribuïdor oficial de Zoho CRM a Lleida.